På bara några årtionden har det hänt mycket med hur ett företag kan marknadsföras. I många år var de klassiska metoderna tidningsannonser, affischer och reklamsnuttar på TV och biografer, och det var också vanligt att dela ut broschyrer via posten.

Idag ser bilden helt annorlunda ut eftersom det mesta sker digitalt och över nätet. Som företagare är det viktigt att du hänger med i utvecklingen och använder dig av smarta metoder för att hålla dig ständigt aktuell. En välproducerad film från crispfilm.se kan till exempel ge dig många nya kunder och genom att starta en podcast håller du hela tiden intresset vid liv. Du kan göra använda de två medierna i kombination med varandra, och även introducera andra saker som exempelvis sociala medier och specialevent.

Gör en film om ditt företag

Det finns flera olika sätt att göra filmer i syfte att marknadsföra ett företag eller en produkt. Det kan handla om allt från en klassisk reklamsnutt till att göra en informativ film om hur något framställs. Allt det här görs snyggt och smidigt av crispfilm.se som också sysslar med animationer och visuella effekter, även kallat VFX, för att optimera ditt företags marknadsföring gentemot medarbetare, kunder och en potentiell, ny publik. Att anlita crispfilm.se handlar inte bara om att få allt utfört rent tekniskt, utan ger dig också möjlighet att prata med verkliga experter i ämnet som kan komma med bra förslag och idéer. Få saker är så värdefulla som erfarenhet, och här får du det i allra högsta grad.

Så kan en podcast hjälpa dig

Idag är det populärare än någonsin att lyssna på podcasts och det finns en myriad av populära poddar på svenska och andra språk. Till de vanligaste ämnena hör mat, träning, föräldraskap, brott och skvaller, men det finns också massor med specialpoddar om mycket specifika ämnen. Som företagare är det naturligtvis bra om din podcast handlar om det du säljer, men det behöver inte nödvändigtvis vara så direkt som att bara prata om spikar om det är spik du tillverkar. Istället kan du starta en DIY-podd där dina spikar figurerar, eller varför inte en humorpodd som heter “Spiken på huvudet” och som ger dig en varierad lyssnarskara? För att din podd ska bli framgångsrik är det bra om du lär dig grunderna, både vad gäller det rent tekniska och hur du ska lägga upp programmet. Att verkligen förstå vad en podcast är och hur du når ut till många lyssnare är A och O för att du ska lyckas, och det kräver lite tid och tålamod. Till de främsta tipsen hör att vara regelbunden och att inte ge upp om det känns motigt i början. I kombination med din film och podcast kommer ditt företag snart få all den uppmärksamhet det förtjänar.